• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Fast motiverad att bli av med 535k i skuld

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Hej! Jag tänkte nu sätta igång min resa till skuldfrihet. Har i dagsläget 535 000 i skulder fördelade på 3 olika lån:
300 000 ica banken
65 000 Wasa kredit
171 000 Swedbank.
Jag har själv försatt mig i denna situation trots min unga ålder på 23 år. Även om jag inte har utnyttjat en endaste krona av detta lån tänkte jag ta tag i det. Tjänar i dagsläget runt 27000 efter skatt och tänker att om jag amortera 10 000 i månaden så bör jag vara skuldfri om mindre än 5 år. Har tänkt starta en blogg för att liknande i min situation ska kunna följa upp och bli motiverade till att göra samma. Jag bor hemma och har bra förutsättningar för att lyckas. Vem skulle följa min blogg för att läsa? Ifall många är intresserade är jag villig att öppna en blogg där den heter horisontskuldfri.se där man kan följa min resa. Ta hand om varandra!
Mvh skuldsatt 23 åring
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Har någon tips på vad för hemsida jag bör använda för att starta en blogg? Jag tänkte köpa domänen hos Loopia men vet inte vart jag ska starta självaste bloggen
 

Charlien

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
31 Maj 2020
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej!

Skapade ett konto pga av din tråd.

Jag är själv skuldsatt på 386k och är 26 år gammal

248k rememberlån
58k billån
80k csn skulder

Jag vill gärna följa din resa och tycker ditt ansvarstagande är väldigt moget och fantastiskt!

Jag är också motiverad till att betala av allt.
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Så mycket kärlek här! Jag har nu köpt ett domän på egensajt.se och öppnat ett på WordPress. Inte så himla tekniskt kunnig men det ska nog lösa sig.
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Hej!

Skapade ett konto pga av din tråd.

Jag är själv skuldsatt på 386k och är 26 år gammal

248k rememberlån
58k billån
80k csn skulder

Jag vill gärna följa din resa och tycker ditt ansvarstagande är väldigt moget och fantastiskt!

Jag är också motiverad till att betala av allt.

Vi kommer nog lösa det här båda två. Gäller bara att ta tag i det och inte låta det rinna iväg i sanden. ❣

Kommer bifoga en länk här om några dagar så kan alla som vill följa min resa :)
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Ingen blogg då jag inte orkar lägga energi på det men kommer uppdatera här lite då och då, med lite trix så har jag fått bort wasa och även amorterat bort ca 45 k på Ica. Fasiken va jobbiga dem är men jag är på dem. Med skattejämkning får jag behålla hela min lön hela året ut. 40k i månaden.

28 augusti skuld: 426 000 kr
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Prioritera efter ränta och inte efter storlek på lånet.
Nu när du får ut så mycket och kan betala av dina lån snabbare så kommer du även få ner dina räntekostnader, det kan i slutänden bli restskatt för dig nästa år.
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Ingen blogg då jag inte orkar lägga energi på det men kommer uppdatera här lite då och då, med lite trix så har jag fått bort wasa och även amorterat bort ca 45 k på Ica. Fasiken va jobbiga dem är men jag är på dem. Med skattejämkning får jag behålla hela min lön hela året ut. 40k i månaden.

28 augusti skuld: 426 000 kr
Bra jobbat!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp